|  |  |

Zanimljivosti ZP Izdvojeno

TITANIC PUTOVANJE KOJE TRAJE – Dokumentarni prikaz najpoznatije pomorske tragedije

10. travnja 1912. godine, iz luke Southampton isplovio je prema New Yorku tada najveći i najluksuzniji parobrod na svijetu, Titanic. Više od 2200 putnika i članova posade krenulo je u novi svijet, jedni zbog potrage za boljim životom, drugi zbog utrke za profitom, slavom ili prestižem. Ipak, noć 14. travnja bila je kobna za većinu njih. Nepotopivi brod udario je u gromadu leda i nakon nekoliko sati agonije, slomljen, nestao u dubokom oceanu, odnijevši sa sobom više od 1500 ljudskih života.

Detaljnije o događajima prije i za vrijeme putovanja, kao i o događajima nakon samog potonuća, pogledajte u ovom dokumentarističkom prikazu koji je premijerno izveden u Splitu u prosincu 2012., u Gradskoj knjižnici Marka Marulića, povodom 100-godišnjice te velike tragedije. Napominjem kako prikaz sadrži mnogo, većini ljudi, nepoznatih detalja. Također, pri kraju, i duhovnu misao, tj. paralelu s našim današnjim životima.

U pripremi i izvedbi ovog malog nekomercijalnog splitskog projekta volonterski je sudjelovalo više od četrdeset ljudi.

Dokumentaristički prikaz najpoznatije pomorske tragedije nekomercijalni je i amaterski projekt autora Dražena Radmana. Također, i niza entuzijasta koji su pomogli da se ovaj prikaz u više navrata najprije dogodi u Gradskoj knjižnici Marka Marulića u Splitu. Priča prati zbivanja od same ideje konstruiranja triju istih brodova pa sve do povratka “Carpathie” s preživjelima u New York. Specifičnost ovog prikaza su i prateće duhovne paralele koje proizlaze iz samih događanja na Titaniku i oko njega. Projekt je napravljen 2012.g., a povodom 100-godišnjice od potonuća. Na internet je postavljen šest godina kasnije, u veljači 2018. Posebna zahvalnost g. Slobodanu Novkoviću, najpoznatijem hrvatskom titanitologu koji je dopustio da kronologija događaja zapisana u njegovoj knjizi “Titanik – između povijesti i mitologije” bude okosnicom narativnog dijela ovog prikaza. Također, zahvaljujemo i Dragi Hedlu iz čije su se knjige “Titanic – kako su spašavani putnici broda” koristili isječci iz dnevnika Marije Bartowski, učiteljice iz Osijeka koja se nalazila na brodu “Carpathia”.

mm

ABOUT THE AUTHOR

Dražen Radman diplomirao na Filozofskom fakultetu u Splitu. Pastor kršćanske baptističke crkve u Splitu. 2008. godine napisao je knjigu ”Pismo mome Marangunu”, duhovnu poeziju na čakavici, a 2011. knjigu ”Pisma ukradenim ljudima”, sastavljenu od pisama upućenih različitim ljudima. Povremeno za pojedine portale piše osvrte i razmišljanja o aktualnim zbivanjima u društvu i svijetu uopće, s naglaskom na čovjekovu duhovnost.